Roaming
Jaké jsou ceny za služby LAMA mobile v zahraničí?
Ceny za služby mobilních tarifů LAMA v zahraničí jsou rozděleny do zón. Ceny v jednotlivých zónách naleznete v ceníku služeb. Dne 15.6.2017 vchází v platnost EU regulace roamingových služeb. Volné minuty, SMS a data v rámci tarifu nebo datového balíčku můžete využívat v celé EU (zóna 1). Po jejich vyčerpání budete volat, posílat SMS a datovat za stejné ceny jako u národních služeb. Přesné znění EU regulace najdete zde.
Jak lze aktivovat/deaktivovat roaming?
Služba roaming je aktivována na všech SIM kartách současně s našimi službami. Při cestě do zahraničí proto není třeba službu aktivovat ani skládat roamingovou zálohu. V případě, že o službu roaming nemáte zájem, lze ji deaktivovat (později je možné ji opět aktivovat) zavoláním na zákaznickou linku LAMA mobile – *11 (v síti LAMA mobile) nebo 277 270 180 (ostatní sítě).
Musím skládat zálohu za roaming?
Na každé telefonní číslo je nastaven volací limit, do kterého se započítává spotřeba na všechny služby včetně služeb v roamingu. Pokud jste si jej nenavyšovali, je stanoven v rozmezí 300 až 1 000 Kč. V případě plánované cesty do zahraničí doporučujeme tento volací limit navýšit. V opačném případě dojde při dosažení limitu k zablokování SIM karty.
Co dělat, když dosáhnu volacího limitu v zahraničí?
V případě, že jste v zahraničí a dosáhli jste volacího limitu, byly vám zablokovány odchozí i příchozí služby kromě SMS. Abyste i nadále mohli plně využívat váš mobilní telefon, je třeba složit částku ve výši vaší momentální spotřeby, tedy volacího limitu. Pro rychlé odblokování stačí poslat doklad o zaplacení platby na info@lamamobile.cz, nebo počkat, až bude platba připsána na náš účet. Tato platba vám bude rozpuštěna v následující faktuře. Platbu můžete zaplatit bankovním převodem či složením hotovosti na náš účet v Komerční bance.
Všechny tyto údaje dostanete v SMS zprávě při zablokování telefonního čísla: Číslo účtu: 107-5880210227/0100 VS: číslo fakturační skupiny (najdete na faktuře) SS: 1122 Pro bližší informace nás ze zahraničí kontaktujte na čísle +420 277 270 180.
Co musím udělat, aby fungovala data i v zahraničí?
Pokud máte správně nastavený telefon, aktivní roaming a neměnili jste si nastavení datového roamingu, máte automaticky aktivní i roamingové datové připojení. Data v roamingu v zóně 1 se účtují stejně jako data v ČR. Tzn., že se čerpají z aktuálního národního datového balíčku. Data v roamingu v zóně 2 a 3 se účtují po jednotlivých kB (viz aktuální ceník). Nelze si aktivovat datový roamingový balíček. Pokud Vám funguje připojení v tuzemsku, bude Vám fungovat i v zahraničí.
Jakým způsobem zakážu datový roaming?
Pokud nechcete využívat připojení v zahraničí, zablokujte si připojení v roamingu přímo v nastavení vašeho telefonu.
Co je protokol Camel?
Do sítí, které nepodporují protokol Camel (signalizační protokol používaný pro poskytování pokročilých telekomunikačních služeb), je možné se přihlásit, odesílat a přijímat SMS, přijímat hovory, ale není možné hovor aktivně uskutečnit. Seznam sítí, které nepodporují protokol Camel, se neustále mění. V případě nutnosti se, prosím, obraťte na zákaznickou linku LAMA mobile – *11 (v síti LAMA mobile) nebo 277 270 180 (ostatní sítě).