Přenos čísla
Jak přenést telefonní číslo k LAMA mobile?
- Vyberte si tarif z naší nabídky a objednejte si jej online kliknutím na tlačítko OBJEDNAT ONLINE. K přenosu Vašeho telefonního čísla budete potřebovat kód pro přenos (OKU):
- U vašeho současného operátora požádejte o ověřovací kód pro přenos. Uvádí se jako OKU (ověřovací kód účastníka).
- Máte-li předplacenou kartu, zavolejte na zákaznickou linku vašeho současného operátora a OKU získáte obratem.
- Máte-li tarif, záleží na podmínkách, které máte ve smlouvě. Smlouvu na dobu neurčitou bez závazku můžete vypovědět okamžitě. Kontaktujte svého operátora.
-
Připravte si číslo pro přenos (OKU) a zavolejte na zákaznickou linku LAMA mobile 277 270 180.
-
Na poště si převezměte SIM kartu. Jakmile dostanete přes SMS upozornění, že vaše číslo bude následující den přeneseno, vložte svou novou SIM kartu do svého mobilního telefonu. Ihned po přenosu můžete volat v síti LAMA mobile. Prosím, nezapomeňte si včas vyzvednout novou SIM kartu, po přenesení čísla již nebude vaše stávající SIM karta aktivní.
V průběhu celého procesu jsme vám nápomocni na zákaznické lince LAMA mobile: 277 270 180 (pracovní den od 8.00 do 20.00 hodin)
Jak přenést telefonní číslo z LAMA mobile k jinému operátorovi?
Pokud budete chtít přenést své telefonní číslo, musíte platně ukončit váš smluvní vztah. Smluvní vztah bude ukončen, pokud zašlete vlastnoručně podepsaný Výpovědní formulář, písemně nebo na emailovou adresu info@lamamobile.cz. Na základě výpovědi obdržíte bezodkladně kód přenosu (OKU = ověřovací kód účastníka).
Opatření Českého telekomunikačního úřadu
Přenositelnost telefonního čísla, ať už k LAMA mobile nebo od LAMA mobile k jinému telefonnímu operátorovi či poskytovateli služby elektronických komunikací upravuje opatření obecné povahy Českého telekomunikačního úřadu č. OOP/10/10.2012-12, kterým se stanoví technické a organizační podmínky pro realizaci přenositelnosti telefonních čísel a zásady pro účtování ceny mezi podnikateli v souvislosti s přenositelností telefonních čísel ze dne 30. 10. 2012 („OOP/10/10.2012-12“).
OOP/10/10.2012-12 v článku 5 stanoví:
-
Přenesení telefonního čísla je iniciováno účastníkem tím, že doručí žádost o změnu poskytovatele služby přejímajícímu poskytovateli služby.
-
Přejímající poskytovatel služby informuje účastníka o podmínkách přenesení telefonního čísla, zejména o:
- a) nutnosti provedení právního úkonu směřujícího k ukončení poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací na přenášeném telefonním čísle u opouštěného poskytovatele služby,
- b) cenových a časových podmínkách přenesení telefonního čísla, včetně data a času přenesení telefonního čísla,
- c) důvodech případného odmítnutí přenesení telefonního čísla,
- d) časových limitech přerušení poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací, včetně dostupnosti čísel tísňových volání.
-
Přejímající poskytovatel služby sdělí účastníkovi identifikaci objednávky a dohodne s účastníkem termín zahájení poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací na jeho přeneseném telefonním čísle.
-
Lhůta pro přenesení telefonního čísla, a to včetně aktivace tohoto čísla v síti přejímajícího operátora, činí čtyři pracovní dny a začíná běžet prvním pracovním dnem následujícím po dni, ve kterém je žádost účastníka o změnu poskytovatele služby doručena přejímajícímu poskytovateli služby, pokud se účastník a přejímající poskytovatel služby vzájemně nedohodli na pozdějším datu přenesení.
-
Podmínkou pro přenesení telefonního čísla je ukončení poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací na přenášeném telefonním čísle, provedené na základě právního úkonu směřujícího k řádnému ukončení poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací na přenášeném telefonním čísle. Nebude-li tento právní úkon proveden nejpozději do konce prvního pracovního dne následujícího po dni, ve kterém byla žádost účastníka o změnu poskytovatele služby doručena přejímajícímu poskytovateli služby, má se za to, že lhůta podle odstavce 4 nezačala běžet.
-
Pokud nebude žádost účastníka o změnu poskytovatele služby doručena přejímajícímu poskytovateli služby nejpozději čtvrtý pracovní den přede dnem ukončení poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací na přenášeném telefonním čísle, není zaručeno na tomto telefonním čísle nepřerušené poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací.
-
Přejímající poskytovatel služby, opouštěný poskytovatel služby, přejímající operátor a opouštěný operátor vzájemně spolupracují na přenesení telefonního čísla tak, aby byly prokazatelně dodrženy organizační podmínky pro přenesení telefonního čísla stanovené tímto opatřením.
-
Přejímající poskytovatel služby zodpovídá účastníkovi za přenesení telefonního čísla, včetně řádnosti a úplnosti poskytnutých informací.
-
Podnikatelé uvedení v odstavci 7 odmítnou žádost o změnu poskytovatele služby nebo objednávku v případě, že:
- a) nejsou splněny podmínky podle odstavce 5, pokud se nedohodnou jinak,
- b) telefonní číslo je již obsaženo v jiné objednávce,
- c) existují technické překážky bránící přenesení telefonního čísla,
- d) na telefonní číslo se nevztahuje povinnost přenositelnosti podle zvláštního předpisu.
- Přejímající operátor předá informaci o datu přenesení telefonního čísla do referenční databáze přenesených čísel jeden pracovní den přede dnem přenesení telefonního čísla a zajistí společně s opouštěným operátorem přenesení telefonního čísla. Od předání této informace do referenční databáze přenesených čísel již nelze požadovat zastavení přenesení telefonního čísla. Účastníkovi musí být jeho telefonní číslo aktivováno v síti přejímajícího operátora do jednoho pracovního dne od předání informace do referenční databáze přenesených čísel, přičemž přerušení poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací v den přenesení nesmí být delší než šest hodin.
Plné znění OOP/10/10.2012-12 si můžete stáhnout zde: https://www.ctu.cz/opatreni-obecne-povahy
Cena za přenos telefonního čísla je stanovena v ceníku LAMA.